FRI FRAKT VID KÖP ÖVER 500KR BÅDE I BUTIK OCH ONLINE

Betal och Finansieringsalternativ

Online

Kortbetalning

Living erbjuder en säker kortbetalning med VISA och MasterCard i samarbete med SveaWebPay som ingår i Svea Ekonomikoncernen. SveaWebPay är certifierade enligt standarden PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Living Furniture AB accepterar samtliga VISA- och Mastercard-anslutna kort utgivna i Norden. Kortköpen sker direkt hos SveaWebpay och all information är krypterad enligt gällande standard och regler. Ingen kortinformation hanteras eller sparas hos Living Furniture AB. Pengarna dras direkt från ert konto i samband med att ni godkänner transaktionen.

Direktbetalning via internetbank

Vi erbjuder direktbetalning via internetbank för kunder i Swedbank, Handelsbanken, Nordea och SEB. Vid betalning kopplas ni automatiskt till er internetbank där ni loggar in och godkänner transaktionen. Pengarna dras direkt från ert konto i samband med att ni godkänner transaktionen.

Faktura

Vid betalning via faktura samarbetar vi med SveaWebPay. För att handla mot faktura måste ni ange ert personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är att ni är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år eller för företag att det är registrerad hos Bolagsverket. En kreditupplysning och identitetskontroll kommer att genomföras. Information om att upplysning gjorts kommer att skickas hem via post eller via SMS. Samtliga fakturor är av Living Furniture AB överlåtna till SveaWebPay. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar för privatpersoner såväl som företag. Vid försenad betalning tillkommer påminnelseavgift samt dröjsmålsränta.

Delbetalning

Vi erbjuder även möjligheten att dela uppbetalningen som sker i samarbete med SveaWebPay. Det finns flera olika betalningsalternativ att välja mellan och ni kan när som helst under delbetalningstiden välja att slutbetala den resterande skulden i en enda betalning. Ansökan om delbetalning sker i kassan i samband med att ni anger personnummer och den delbetalningsplan som passar er. Därefter görs en kreditupplysning och identitetskontroll och ni får direkt besked om ansökan har godkänts. Information om att upplysning gjorts kommer att skickas hem via post eller via SMS. Skulle ansökan ej gå igenom kan ni välja något annat betalningsalternativ. Uppläggningsavgiften betalas på inbetalningsavin. Aviavgiften betalas sedan på respektive månadsavi.

I butik

I vår butik kan du välja mellan att betala med kort (Visa och Mastercard), kontant eller att finansiera ditt köpa via Santander Consumerbank som erbjuder olika räntefria alternativ. Fråga någon av våra kunniga säljare så hjälper de dig att hitta det bästa alternativet för din köp.

Kontakta våra partners

För mer information gällande onlinebetalningar ber vi dig kontakta Svea Ekonomi

Har du handlat i butiken och har frågor kring ditt räntefria konto ber vi dig istället kontakta Santander Consumerbank

Standardvy | Byt till mobil vy
Stäng