FRI FRAKT VID KÖP ÖVER 500KR BÅDE I BUTIK OCH ONLINE

KÖPVILLKOR

Orderbekräftelse

När vi mottagit din beställning skickas det inom kort ut en orderbekräftelse till din e-post. Där finns information om din beställning. Kontrollera alltid din bekräftelse och kontakta kundtjänst snarast om något känns oklart.

Om du önskar ändra en beställning i efterhand kontaktar ni kundtjänst med din fråga så ser vi om vi kan hjälpa dig! Vid ändringar i order som redan levererats gäller särskilda villkor.

Utlämningsställe

Paketet levereras alltid till närmaste utlämningsställe. Så snart paketet har anlänt till ditt utlämningsställe så skickas en SMS avisering till dig som du tillsammans med legitimation behöver vid uthämtning. Vid skrymmande försändelse levereras varorna direkt hem till ytterdörren/tomtgränsen. Transportören kontaktar dig i god tid innan leveransen och avtalar tid. 

Leveranstid

Se leveranstiden i respektive produkts informationstext. Leveranstiden är vanligtvis 3 - 5 arbetsdagar från beställningsdagen om varan finns i lager. Leveranstiden varierar på beställningsvaror och har produkterna du vill beställa olika långa leveranstider och du vill ha varor med kort leveranstid först bör du göra två separata beställningar. Vid eventuell leveransförsening meddelas du via e-post eller telefon om detta så snart vi blir varse förseningen. Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella prisfel.

Dröjsmål i leverans

Även om vi gör vårt yttersta för att leverera det som har blivit beställt i utlovad tid kan det bli fel. Om leveransen dröjer från vad som har utlovats ber vi dig kontakta oss omgående så att vi kan undersöka varför leveransen dröjer. Om du vill annullera en försenad vara, vänligen kontakta kundtjänst. Living Furniture tar inte ansvar för någon som helst skada som kommit till följd av att en aviserad leveranstid överskridits. 

 

BETALNINGSVILLKOR

Dessa allmänna villkor är tillämpliga på alla de avtal som du sluter på living.se. Genom att beställa varor på living.se accepterar du de allmänna villkoren. Avtalet upprättas samtidigt som din beställning accepteras. Enligt lag måste du vara över 18år för att få göra en kortbetalning på living.se

Vid beställning hos kundtjänst betalar du mot postförskott eller genom förskottsbetalning till vårt bankgiro. Av säkerhetsskäl accepterar vi inte kortbetalning vid beställning hos kundtjänst.

Rea/Erbjudanden

REA gäller så långt lagret räcker. Erbjudanden utan ett tydligt slutdatum gäller så långt lagret räcker. Living Furniture AB reserverar sig mot eventuell slutförsäljning vilket kan resultera i delleveranser.
Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för lagerhållning hos våra leverantörer, samt för de eventuella prisfel som kan uppstå. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad. Detta beror då på att varan då ej finns i lager eller att leveransen är försenad. Det skickas då ett mail till dig inom 1-3 dagar. Kontakta oss om du vill annullera din restnotering eller om du har frågor kring leveranstider etc.

EJ uthämtat paket

För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på 79 SEK. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter

Priser

Alla priser på living.se är angivna i SEK, inklusive moms.

Kortbetalning

Living erbjuder en säker kortbetalning med VISA och MasterCard i samarbete med SveaWebPay som ingår i Svea Ekonomikoncernen. SveaWebPay är certifierade enligt standarden PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Living Furniture AB accepterar samtliga VISA- och Mastercard-anslutna kort utgivna i Norden. Kortköpen sker direkt hos SveaWebpay och all information är krypterad enligt gällande standard och regler. Ingen kortinformation hanteras eller sparas hos Living Furniture AB. Pengarna dras direkt från ert konto i samband med att ni godkänner transaktionen.

Direktbetalning via internetbank

Vi erbjuder direktbetalning via internetbank för kunder i Swedbank, Handelsbanken, Nordea och SEB. Vid betalning kopplas ni automatiskt till er internetbank där ni loggar in och godkänner transaktionen. Pengarna dras direkt från ert konto i samband med att ni godkänner transaktionen.

Faktura

Vid betalning via faktura samarbetar vi med SveaWebPay. För att handla mot faktura måste ni ange ert personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är att ni är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år eller för företag att det är registrerad hos Bolagsverket. En kreditupplysning och identitetskontroll kommer att genomföras. Information om att upplysning gjorts kommer att skickas hem via post eller via SMS. Samtliga fakturor är av Living Furniture AB överlåtna till SveaWebPay. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar för privatpersoner såväl som företag. Vid försenad betalning tillkommer påminnelseavgift samt dröjsmålsränta.

Delbetalning

Vi erbjuder även möjligheten att dela uppbetalningen som sker i samarbete med SveaWebPay. Det finns flera olika betalningsalternativ att välja mellan och ni kan när som helst under delbetalningstiden välja att slutbetala den resterande skulden i en enda betalning. Ansökan om delbetalning sker i kassan i samband med att ni anger personnummer och den delbetalningsplan som passar er. Därefter görs en kreditupplysning och identitetskontroll och ni får direkt besked om ansökan har godkänts. Information om att upplysning gjorts kommer att skickas hem via post eller via SMS. Skulle ansökan ej gå igenom kan ni välja något annat betalningsalternativ. Uppläggningsavgiften betalas på inbetalningsavin. Aviavgiften betalas sedan på respektive månadsavi.

För mer information gällande onlinebetalningar ber vi dig kontakta Svea Ekonomi

BYTES OCH RETURRÄTT

Du har full retur och bytesrätt inom 14 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick.

För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick. Varan bör förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör, transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong.

Vi ser gärna att du uppger orsak till returen samt returnerar varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av fakturan, fram och baksida) detta påskyndar hanteringen utav din retur.

Du måste själv bekosta returporto. Retur måste skickas som Företagspaket till Living Furniture AB. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelse!

Living Furniture AB åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.
Om du vill byta  en vara måste du själv göra en ny order via living.se. Vid byte, retur eller reklamation går vi efter Konsumentverkets regler för e-handel.

Ångerfrist och meddelande

Vår målsättning är att du ska bli nöjd med den vara eller de varor du köper hos oss. Handlar du från living.se eller genom vår kundtjänst har du därför enligt distans och hemförsäljningslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du har tagit emot den. Du måste dock meddela vår kundtjänst detta.
För att snabbare kunna hantera ditt ärende ber vi dig uppge följande information:

  • ordernummer
  • fakturanummer
  • titel på de produkter du vill returnera.

Vi ber dig observera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans.

Återbetalning

Återbetalning för en returnerad vara betalas tillbaka till kundens konto inom 30 dagar. Om du har betalat via kort så återför vi pengarna till ditt konto eller om du har betalat via Konto så reglerar vi det mot ditt saldo.

Reservationer

Living Furniture AB reserverar sig för slutförsäljning samt att de varor kan utgå ur sortimentet. Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi reserverar oss även för eventuella tryckfel på denna hemsida.

Living Furniture AB förbehåller sig rätten att justera priser och eventuella prisfel.

Force Majeure

Living Furniture AB är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

Lagen om distanshandel

Living Furniture AB följer lagen om distanshandel. Läs mer här.

Tvist

Vid eventuell tvist kommer Living Furniture AB att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Personuppgifter

När ni beställer varor eller registrerar er för nyhetsbrev hos Living uppger ni era personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner ni att vi lagrar och använder era uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som ni förväntar er av oss. Vi försäkrar att vi inte kommer att sälja eller överlåta era personuppgifter till tredje part. Ni kan när som helst kontakta Living och begära att få ta del av eller ta bort era uppgifter ur våra register i den mån fortsatt lagring inte krävs för att fullfölja våra åtagande mot er som kund eller uppfylla andra legala krav. All hantering av uppgifter sker i enlighet med vid var tid gällande lagstiftning.

FÖRETAGSUPPGIFTER

Living Furniture AB, Bergsgatan 25, 211 54 Malmö

Telefon: 040-236830

e-post: info@living.se

Vårt organisationsnummer är 556532-3689

Vår kundtjänst är öppen helgfria vardagar mellan kl 11.00-18.00.

Standardvy | Byt till Mobil vy
Stäng